SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 224 >>

بَاب مَنْ قَالَ يَتَوَضَّأُ الْجُنُبُ

88. "Cünüp Olan Kimse (Yemek Veya Uyumak İstediği Zaman) Abdest Almalıdır" Diyenlerin Delilleri

 

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَى حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ الْحَكَمِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ عَنْ الْأَسْوَدِ عَنْ عَائِشَةَ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَأْكُلَ أَوْ يَنَامَ تَوَضَّأَ تَعْنِي وَهُوَ جُنُبٌ

 

Aişe (r.anha)'den, cünüblük halini kasdederek şöyle demiştir; "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) (bir şey) yemek veya uyumak istediği zaman abdest alırdı."

 

 

Diğer tahric: Buhari, gusl; Müslim, hayz; Nesai, tahare; İbn Mace, tahare; Muvatta', tahare; Ahmed b. Hanbel

 

AÇIKLAMA:     Buhari, Müslim, Nesai ve İbn Mace'nin rivayetlerinden anladığımıza göre buradaki vudu, el yıkamak manasına değil, abdest alma manasına kullanılmıştır. Mesela, hadisin Müslim'deki rivayeti şu şekildedir; "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) cünüp olarak yemek yemek veya uyumak isterse namaz için abdest aldığı gibi abdest alırdı."

 

Bu Hadisle, sadece el yıkamaya işaret eden evvelki hadis arasında bir zıtlık yoktur. Nebi Efendimiz, cünup iken yemek veya uyumak istediğinde bazan abdest almış, bazan da cevazına işaret etmek için ellerini yıkamakla iktifa etmiştir. Ancak, bu durumda Efendimizin daha çok yaptığı, abdest almak olmuştur.

 

Bu hadisten cünup olan kişinin yemek veya uyumak istemesi halinde abdest almasının müstehap olduğu hükmü çıkarılmıştır.